Kada je pitanje promjene detalja na odjeći mogli bi utvrditi kako je upravo rukav važan dio odjevnog predmeta koji je često mijenjao oblike. Tijekom povijesti bio je izazov u kreativnom smislu i pružao je mnoge mogućnosti promjene od dužina i volumena sve do načina kako je pričvršćen ili ušiven za izrez rukava.
Rukav, dio odjeće koji je tijekom povijesti često mijenjao svoj oblik
Od posve uskog u srednjem vijeku, sve do širokog i dugačkog u djelu zapešća, s prorezima u renesansi, obrubljen bogatom čipkom u rokokou, te nevjerovanog volumena krajem devetnaestog stoljeća kada je imao oblik šunke. Popularan je bio i oblik „šišmiševih krila“ i svih drugih nabranih oblika tijekom sedamdesetih i osamdesetih godina sve do današnji različitih oblika i volumena koje dizajneri postavljaju na odjeću.
Najzahtjevniji oblici rukava naizgled su najjednostaniji
Najzahtjevniji oblik rukava je takozvani klasičan rukav koji se nalazi na ženskom odnosno muškom sakou. Taj rukav zovemo rukavom iz dva dijela. Sastoji se od gornjeg djela koji ulazi u rameni dio orukavlja i donjeg djela koji je dio ispod orukavlja pazuha.
Ljepota tog rukava upravo je u takozvanoj „kugli rukava“ i pravilnom položaju nagiba rukava u laktu kao i njegovoj širini.
Ideja, konstrukcija i tehnologija mora biti povezana da se izradi savršen rukav
Kada je Balmain lansirao svoj poznati izdignuti rukav, sako iz te serije dostigao je cijenu od više tisuća eura. Razlog je za takvu cijenu bio opravdan.
Od konstrukcije sve do načina lijepljena međupodstave kako bi tkanina dobila čvrstoću, poseban dodatak je i mrežica koje ga uzdržava i na kraju vrhunska tehnologija pri ušivanju rukava pravi su razlog visoke cijene tako izrađenog rukava na sakou. Uloženo je veliko iskustvo, trud istraživanje da bi se dobio traženi efekt. Takav oblik rukava mnogi su pokušali kopirati, no kao i kod svih velikih umjetničkih djela razlika je uvijek bila vidljiva između originala i kopije.
Važno je saznanje ako su kopije vjerne originalu uvijek imaju nedostatak koji se upravo krije u ingenioznosti koju nosi original.
Rukav može biti toliko dominantan dio odjeće zato s pažnjom treba razmisliti o njegovom obliku.
Velika pozornost pri izradi klasičnog rukava vidljiva je u visokoj modi. Rukavi koji pripadaju kolekciji visoke mode sadrže toliko elemenata koje obična serijska konfekcija ne može dostići.
Razlog je to više što po rukavima možemo najprije zaključiti kojem nivou i kojoj kvaliteti pripada odjevni predmet.
Da bi dobra dizajnerska ideja zaživjela dizajneri moraju znati kako svoju novu zamisao realizirati.
U ateljeu visoke mode rade stručnjaci koje imaju veliko znanje, godine iskustva i uvijek onu dječju znatiželju koja ih vuče da se igraju nepoznatim i da stvaraju novo.
Zato dizajneri odjeće ne smiju biti samo obični crtači gdje svaki potez olovke stoji samo na papiru, ali modeli se teško realiziraju. Moraju znati konstruirati i šivati kako bi svojoj mašti mogli dodatno otvoriti put u realnost.
To je jednako kao i sa svakim rukavom koji se drži za tijelo i ima jedan otvor kroz koji prolazi ruka. Sve to izgleda tako jednostavno kada je dobro izrađeno, sašiveno. Ako se dogodi da je rukav preuzak, preširok, predugačak da zateže ili nema lijepu formu sve se ruši i ideja postaje neupotrebljiva.
Obrazovanje u Profokusu
U Učilištu Profokus obrazujemo modne dizajnere u verificiranim programima. Modernim pristupom nauče od konstrukcije do realizacije tako da mašta pri kreiranju nije ograničena, već je posve otvorena za nove oblike i forme.