Posljednjih nekoliko godina ubrzano se razvija područje prirodne / organske kozmetike u cijelom svijetu pa tako i u Hrvatskoj. U tom kontekstu nastali su i pojmovi formulator kozmetike, formulator prirodne kozmetike, formulator organske kozmetike i slični. Radi se o pojmovima koji mogu biti i zanimanja ljudi koji se bave tim područjem.
Definicija pojma zanimanje i stanje poslova mladih na tržištu
Pojam zanimanje kod nas se još uvijek doživljava tradicionalno, kao nešto što čovjek nauči i radi to do kraja života. Dinamika današnjeg tržišta je do sada neviđena u povijesti. Svakodnevno nastaju nova zanimanja, dok ona stara nestaju jer više nisu potrebna. Vrlo je velika vjerojatnost da će današnji mladi ljudi koji izlaze na tržište rada tijekom života barem jednom, a možda i nekoliko puta, promijeniti zanimanje. Danas je to vrlo jednostavno uz brze prekvalifikacije, različite kvalitetne programe osposobljavanja, usavršavanja, mikrokvalifikacije i druge. Razlog tome je izuzetno brz tehnološki napredak i deregulacija i liberalizacija tržišta rada. Zanimanje je ono čime se čovjek bavi.
Od formule do police: Tko stoji iza proizvodnje prirodne kozmetike?
U području prirodne kozmetike možemo vidjeti nekoliko različitih zanimanja – imamo one koji ne stvaraju kozmetičke formulacije (recepte) već im to naprave drugi. Prema kupljenom receptu formulatori proizvedu kozmetički proizvod i stave ga na tržište. Njih možemo nazvati proizvođačima kozmetike. Postoji također zanimljiva kategorija proizvođača koji zapravo ne proizvode, već im to rade vanjski certificirani pogoni. Oni samo stavljaju kozmetiku na tržište pod svojim brandom. Drugim riječima, ne stvaraju formulacije, ne proizvode, čak niti ne distribuiraju proizvode. Sve to izvode vanjske ugovorne stranke. Takvi proizvođači sve to samo koordiniraju iz svog ureda i to je u potpunosti legalno i u skladu sa regulativom.
Definicija formulatora
I konačno dolazimo i do teme ovog članka – Formulator prirodne kozmetike. To je kategorija ljudi koji znaju stvoriti kozmetičku formulu ili recept i pripremiti metodu (način) izrade kozmetičkog proizvoda. Bavljenje ovim poslom zahtijeva puno znanja i iskustva. Potrebno je dobro poznavati kozmetičke sirovine. One su ključ svakog kozmetičkog proizvoda. Treba ih znati kombinirati, slagati u „slojeve“ od kojih se kozmetički proizvod sastoji. Za formulatore kozmetike možemo reći da su kreatori ili dizajneri kozmetičkog proizvoda.
Zaintrigirani ste?
Odlično, jer ovo je dio fascinantnog svijeta kozmetičkih formulatora. Sljedeći tjedan ćemo detaljnije istražiti kvalitete koje odlikuju pravog formulatora kozmetike.
Pridružite nam se sljedeći četvrtak 04.04., kada ćemo podrobnije razraditi ključne kvalitete i sposobnosti koje čine izvrsnog formulatora.
Ne propustite priliku proširiti svoje znanje i razumijevanje ove vitalne uloge u industriji ljepote.